Meerdere klanten namen contact met ons op dat betalingen via Mollie niet meer doorkwamen. Het vreemde hierbij was dat het soms wel goed ging, maar vaak ook niet. Wij gingen op onderzoek uit. In de Log bestanden vonden we een foutcode: Error executing API call (422: Unprocessable Entity): Order line 1 is invalid. The âimageUrlâ field should be a valid URL. Documentation: https://docs.mollie.com/overview/handling-errors. Request body: {âstatusâ:422,âtitleâ:âUnprocessable Entityâ,âdetailâ:âOrder line 1 is invalid. The âimageUrlâ field should be a valid URLâ,âfieldâ:âlines.1.imageUrlâ,â_linksâ:{âdocumentationâ:{âhrefâ:âhttps://docs.mollie.com/overview/handling-errors”,âtypeâ:âtext/htmlâ}}}. Field: lines.1.imageUrl.
Let hierbij even op de rode tekst. Dit deed ons direct vermoeden dat het te maken had met de afbeeldingen. We gingen de orders waarbij de betalingen wel goed gingen vergelijken met de orders waarbij de foutmeldingen niet goed gingen. En wat bleek, bij de orders waarbij de betalingen niet goed gingen hadden sommige producten in die orders zgn. ‘speciale tekens’ in de product afbeelding url staan.
Het vervelende hierbij was, dat dit nooit een probleem was totdat Mollie deze update (8.0) uitbracht. Navraag van klanten bij Mollie zelf hielp ook niet, want zij gaven aan dat al hun systemen in orde waren. Gelukkig konden we in dit geval het probleem van de klant vrij snel ‘pinpointen’ en verhielp een simpele back-roll van de plugin naar versie 7.1 het probleem. Een alternatieve oplossing zou zijn alle speciale tekens uit de afbeelding url’s verwijderen. Maar gezien enkele van onze klanten meerdere duizenden afbeeldingen hebben was dit geen optie. Hopelijk verhelpt mollie het probleem snel met een nieuwe update. Tot die tijd, even met de oude versie blijven werken dus! Loop jij ook tegen dit probleem aan en weet je niet hoe je een oude versie van de Mollie plugin moet installeren neem dan gerust even contact met ons op, dan helpen we je verder.