Hoe kan ik Salesforce integreren met WordPress?

Wat is Salesforce?

Als u erin bent geslaagd in een B2B-marketingomgeving te werken en nog nooit van Salesforce heeft gehoord, dan bent u een van de weinigen. Salesforce begon als de godfather van CRM-systemen – volgens velen is het het beste CRM systeem op de markt sinds tijden. In de loop van de tijd is het bedrijf uitgegroeid tot een echt enterprise cloud computing-bedrijf en heeft het extra functies kunnen toevoegen om een ​​compleet verkoop-, marketing- en analyseplatform te worden. Het blijft zich ontwikkelen door onderzoek en ontwikkeling en door acquisitie van andere bedrijven.

Waarom zou je Salesforce willen integreren met je WordPress-site?

WordPress is ’s werelds populairste Content Management Systeem, en Salesforce is’ s werelds populairste CRM-platform, dus u ben niet de enige die die WordPress en Salesforce wil integreren.

Een goede CRM-implementatie zou u in staat stellen de droom van de moderne marketeer van de ‘single customer view’ te realiseren. Al uw interacties, contactpunten en activiteit van een klant die op één centrale locatie worden opgeslagen. Door Salesforce te integreren met uw WordPress-site heeft u een gestroomlijnde sales funnel.

Dit kan u helpen om uw on-site-ervaring voor potentiële klanten of mensen die geïnteresseerd zijn in uw bedrijf te verbeteren door de ervaring te personaliseren en inhoud af te stemmen op wat waarschijnlijk aantrekkelijk is. U kunt ook eenvoudig formulieren aanmaken waarvan de uitkomst in Salesforce direct binnenkomt. Salesforce heeft een API en een aantal middelen om hiermee verbinding te maken, waardoor ook meer aangepaste integraties mogelijk zijn.

We zien regelmatig een CRM-tool zoals Salesforce in combinatie met een marketingautomatiseringsplatform zoals HubSpot, Pardot of Marketo, met name voor onze klanten in de B2B-technologieruimte waar marketingautomatisering kan worden gebruikt voor de initiële leadconversie, en als eenmaal de lead binnen is wordt er een bepaalde kwaliteitsscore Salesforce zodat een verkoopteam het kan overnemen.

Waar moet ik op letten bij de integratie van WordPress en Salesforce?

Er zijn een groot aantal methoden om WordPress en Salesforce te implementeren, van plug-ins tot aangepaste builds, elk met voor- en nadelen en variërend in kosten.

De eerste optie is de gratis Briljante Web-to-Lead Salesforce-plug-in, wat waarschijnlijk de eenvoudigste manier is om de twee te verbinden voor een eenvoudige formulierintegratie. Het is zeker de meest makkelijke oplossing, met een eenvoudig te begrijpen UX en pijnloze integratie, de plug-in kan gratis worden gedownload vanuit de WordPress plug-in repository. Omdat het echter gratis is, heeft het enkele functionaliteitsbeperkingen, dus onze aanbeveling is dat deze optie voor de integratie van Salesforce voor kleine tot middelgrote bedrijven moet zijn die alleen geïnteresseerd zijn in het koppelen van hun websiteformulieren aan Salesforce.

Andere opties zijn het gebruik van integratieservices van derden, waarvan Zapier de meest populaire is, of kiezen voor een op maat gemaakte oplossing.

Zapier, kort samengevat, stelt gebruikers in staat om al hun andere webapplicaties met elkaar te integreren. Het kan echt heel mooi werken en ongeacht of u deze optie kiest om uw Salesforce te integreren, raden we u zeker aan om de mogelijkheden voor uw bedrijfssystemen te bekijken met Zapier.

Als u een formbuilder zoals Gravity Forms op uw site gebruikt, is het mogelijk om deze ook via tools als Zapier met Salesforce te verbinden. Naast Zapier zijn er enterprise-integratieplatforms zoals SnapLogic en MuleSoft die platforms kunnen bieden om systemen met elkaar te verbinden, zij het met wat meer geavanceerde technische kennis. Voor een uitgebreider overzicht van de verschillende plug-ins die WordPress en Salesforce verbinden, raden wij u aan verder hiernaar te zoeken op internet. Ten slotte is er een goed gedocumenteerde Salesforce API beschikbaar.

Geplaatst in de categorie: Blog